Różnica między biernym uczeniem się a aktywnym uczeniem się umiejętności językowych.

Kiedy nauczyciel wyjaśnia formalną gramatykę w języku angielskim, na przykład podczas nauki angielskiego przez Skype, uczniowie automatycznie tłumaczą informacje na swój język ojczysty, ponieważ nie znają jeszcze języka angielskiego. Jednak 90% informacji jest usuwanych z pamięci krótkotrwałej w ciągu 30 dni, chyba że zostanie wzmocnione przez użycie lub powtórzenie. Jest to kolejny powód, dla którego nauka gramatyki formalnej jest stratą czasu. Miliony uczących się języków w Chinach, Korei i innych krajach, z nieskazitelną znajomością gramatyki i wysokich wyników w różnych programach certyfikacyjnych, mogą czytać i pisać po angielsku, ale bardzo rzadko potrafią mówić płynnie po angielsku.

Nauka nowego języka przez Skype

Nauka angielskiego przez Skype nie powinna zatem skupiać się na gramatyce. Podsumowując, dorośli doświadczają trudności w nauce języków obcych, ponieważ konwencjonalne metody pedagogiczne analizują język na poszczególne elementy i uczą czytania, mówienia, wymowy i gramatyki osobno. Kiedy to środowisko uczenia się pasywnego zamienia się w aktywne, uczenie się i wszystkie umiejętności językowe są ćwiczone jednocześnie, dorośli uczą się języka obcego równie łatwo jak dzieci. Stara pedagogika nauki angielskiego przez Skype to świadome zapamiętywanie informacji; nowa pedagogika aktywnej nauki języka angielskiego to podświadome uczenie się, które niektórzy radykalni nauczyciele nazywają szkoleniem umiejętności angielskich.

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google

Komentujesz korzystając z konta Google. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Połączenie z %s